kenbekaise 2011

hejsan!

nu har jag kommit hem! eller ja, jag kom hem igår morse men åkte till avesta och shoppa sen var jag på natalie och carolines fest, jätte mysigt! ♥

jag kommer ALDRIG gå dit igen! fyfan! sjukt jobbigt! fast jag har fått massa muskler ;) hehehe! vi skulle gå upp den östra sidan med guide och när vi gårr ca 3 km bara uppåt var vi tvungna att vända p.g.a dimma! vi gick ner som förlorare.... vi kom ner vid 1 och folk började pratade ihop sig om att gå den västa leden (som man går utan guide) redan vid 5 men jag orkade inte det! men det blev fint väder och klarblå himmel blev jag jätte taggad på att gå! så vid nio på kvällen packade vi ihop sovsäck och så gick vi! de första 3km var lätta! men sen..... jag trodde jag skulle dö!!

det var först upp 1½ km sen ner 1 km sen upp 1½ km!!! det var bara sten, sten, sten och grus! och vi hade inte sovit på 24 timmar så när vi kom upp till toppstugan sov vi fyra timmar efter att ha delat på en burk ravioli.... sen gick vi 1km till upp till toppen! och där fick vi belöningen! sjuuuuuukt nice!! om det inte vore så jävla jobbigt skulle jag gå upp varje månad!

pappa sa att det var ca 5-6km men sen fick vi veta dett det var 9km upp till toppen från fjällstationen... vi gick konstant i 8 timmar... bara upp till toppen.. när vi gick ner var det roligare för då fick vi åka på snön! det var kul ;) hahahh, kände sig som barn igen!

vi lämnade vårat tält klockan 20.45 på torsdagen och kom tillbaka 21.00 på fredagen!

på lördagen chilla vi på fjällstationen och det åska, regna och blixtra som fan! när vi kom tillbaka till tältet hade vi fått vattensäng! det var en liten sjö under tältet! på söndagsmorgonen tog vi oss från kebnekaisefjällstation till nikkloukta med helikopter! as nice :D hehehe, sen åkte vi till björkliden och chilla! det åska där också och blixten slog ner så den slog ut internet, telefon och tågtafik! hahahah vilket jävla äventyr!


vi såg ca 30 meter framför oss!


på kvällen! här är klockan ca 19.00


heheh, snodde lite av pappa ;)


här sov vi, på kebnekaise.


toppen ;)


jag ligger på toppen, 400 meter stup åt vänster och 300 meter stup åt höger!


påväg ner :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0